Informace o službě

Služba azylového bydlení vznikla v Brně v roce 2004. Tato činnost byla do roku 2006 součástí projektu: „Denní centrum pro lidi bez domova a krátkodobé azylové ubytování“. Od 1. 1. 2007 se tato služba osamostatnila, vznikl: „Azylový dům pro muže“. Společně s nízkoprahovým Denním centrem pro lidi bez domova (1993) tvoří komplex služeb sociální prevence. Uživatelům společně pomáhají po všech stránkách řešit jejich obtížnou situaci.

Poslání

Azylový dům je pobytová sociální služba Diecézní charity Brno, určená mužům i ženám, kteří se dostali do nepříznivé sociální situace spojené se ztrátou bydlení. Poskytovaná služba spočívá v zajištění dočasného ubytování, v sociálním poradenství a v posílení psychické soběstačnosti uživatelů tak, aby se mohli zapojit do běžného způsobu života.

Cíle:

 Cílem služby azylového domu je uživatel, který jejím prostřednictvím:       

  • získal informace, díky kterým se orientuje ve své situaci
  • má motivaci aktivně řešit své problémy
  • zvýšil schopnost samostatně řešit své osobní záležitosti vedoucí ke zlepšení jeho životní  
  • získal možnost jiné formy navazujícího bydlení

Cílová skupina:

Služby azylového domu jsou určeny osobám starším 18 let, které se dostaly do nepříznivé sociální situace spojené se ztrátou bydlení, mají zájem tuto situaci řešit a jsou soběstačné v základních životních úkonech.

 Touto nepříznivou sociální situací může být například ztráta přístřeší, domova, rodinného, nebo jiného zázemí a kontaktů, přebývání v bytových podmínkách ohrožujících zdraví nebo život, návrat z výkonu trestu odnětí svobody a propuštění ze zdravotnických nebo školských zařízení či ústavní péče.

Službu neposkytujeme osobám, které jsou v takovém zdravotním stavu, který vyžaduje péči ve  zdravotnickém zařízení a dále osobám, které trpí akutním infekčním onemocněním.

Principy služby:

  • Individuální přístup - K uživateli je přistupováno s přihlédnutím k jeho jedinečnosti, schopnostem a možnostem
  • Rovný přístup - S uživatelem je jednáno bez předsudků vůči jeho náboženskému přesvědčení, sexuální orientaci, příslušnosti k etnické skupině a politickému přesvědčení.
  • Respekt k osobnosti uživatele - Pracovníci mají v úctě jedinečnost člověka, respektují jeho názory, zvyklosti a odlišnosti
  • Podpora samostatnosti uživatele - Pracovníci podporují rozvoj schopnosti samostatně řešit svou situaci
  • Podpora aktivního přístupu uživatele - Pracovníci podporují vlastní aktivitu uživatele, která vede ke změně jeho životní situace
  • Ochrana důvěrných informací - Sdělované informace o uživateli pracovníci chrání před zneužitím

Služba svou činnost poskytuje v souladu s Regionální kartou JMK a pokrývá tak všechny relevantní oblasti potřeb.

Více informací zde