Odborné poradenství

Návrh bez názvu (13)

Centrum Celsuz poskytuje bezplatné odborné sociální poradenství, které je doplněno poradenstvím právním, psychologickým a dluhovým. Ve službě tak naleznou profesionální podporu i lidé, kteří jsou např. v rozvodovém řízení, řeší pracovně-právní vztahy, jsou zatíženi dluhy a exekucemi, řeší oddlužení či se nacházejí v psychicky náročné životní situaci. Dále svým klientům nabízíme mediaci, jejímž smyslem je smírné řešení konfliktů v různých oblastech života. 

Centrum Celsuz poskytuje bezplatné odborné sociální poradenství, které je doplněno poradenstvím právním, psychologickým a dluhovým. Ve službě tak naleznou profesionální podporu i lidé, kteří jsou např. v rozvodovém řízení, řeší pracovně-právní vztahy, jsou zatíženi dluhy a exekucemi, řeší oddlužení či se nacházejí v psychicky náročné životní situaci. Dále svým klientům nabízíme mediaci, jejímž smyslem je smírné řešení konfliktů v různých oblastech života. 

Vyberte si z našich bezplatných služeb:

Náš veřejný závazek

Mohlo by Vás také zajímat, jaké hodnoty a principy stojí za našimi službami. Veřejný závazek Centra Celsuz vyjadřuje naše poslání, cíle a odpovědnost vůči klientům. Klíčové jsou pro nás transparentnost, odbornost a rovný přístup ke každému.

Pro koho tady jsme

Službu poskytujeme osobám starším 18 let v obtížné životní situaci, kterou nedovedou řešit vlastními silami či zdroji. 

Pomáháme lidem, kteří například:

  • potřebují pomoc s hledáním stabilního bydlení či jim hrozí vystěhování
  • potřebují pomoc při hledání práce
  • jsou v krizové situaci a neví co dál
  • jsou zadlužení či řeší exekuci
  • jsou v seniorském věku
  • jsou propuštění po výkonu trestu
  • mají zdravotní postižení
  • jsou osamoceni s dětmi
  • sami pečují o někoho jiného

Našim zájemcům o služby nabízíme

Nabízené služby v rámci služby Celsuz – Odborné sociální poradenství nabízíme bezplatně a bez předchozího objednání následující služby: 

  • Základní sociální poradenství, kdy pracovníci poradny poskytují informace přispívající k řešení obtížné životní situace. Jedná se zejména o vyhledání a zprostředkování kontaktů, telefonů, adres na další instituce.
  • Odborné sociální poradenství, kdy prostřednictvím kvalifikovaných sociálních pracovníků nabízíme informace a podporu v následujících oblastech: v oblasti sociálních dávek a důchodů, při zajištění ubytování, při hledání práce, při odcizení či ztrátě dokladů, při jednání na úřadech a dalších institucích, při uplatňování práv a zájmů apod.

Základem služby je sociální poradenství. Zájemci o naše služby mohou dále využít:

Naše zásady, kterými se řídíme

  • Rovný přístup – služby poskytujeme bez ohledu na klientovo politické nebo náboženské přesvědčení, rasu, pohlaví,  handicap nebo sexuální orientaci.
  • Respektující přístup – ke každému klientovi a jeho nepříznivé sociální situaci přistupujeme individuálně, bez předsudků, nehodnotíme. Respektujeme prožívání a náhled klienta na jeho problém.
  • Partnerský přístup – klienta podporujeme a provázíme při řešení jeho nepříznivé situace. Klademe důraz na aktivní spolupráci klienta.
  • Srozumitelnost – snažíme se poskytovat informace srozumitelně tak, aby se klient mohl sám rozhodnout, jakou cestou při řešení své situace zvolí.
  • Osobní odpovědnosti klienta – respektujeme vlastní odpovědnost klienta za jeho rozhodnutí a kroky směřující k řešení nepříznivé situace.
  • Bezpečný prostor a mlčenlivost – poradenství je poskytováno v konzultační místnosti, nebo v přirozeném prostředí, kde klient může nerušeně popsat svoji situaci.
  • Odborný přístup – účastníme se dalšího vzdělávání a odborného rozvoje, který pomáhá zvyšovat kvalitu námi poskytovaných služeb.  Službu poskytujeme v souladu s platnou legislativou týkající se sociálních služeb.

Poskytujeme také doprovody (např. na úřady), nebo konzultaci v místě bydliště v odůvodněných případech - vždy po předchozí domluvě.

Všechny činnosti jsou poskytovány bezplatně.

Pravidla odmítnutí služby

K odmítnutí zájemce o službu může dojít ze zákonných důvodů –dle § 91, odst. 3) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jedná se o následující důvody:

  • zájemce poptává službu, která není v rámci sociální služby poskytována
  • kapacita služby je naplněná
  • zájemce nespadá do cílové skupiny služby
  • zájemce žádá o poskytnutí sociální služby, přičemž poskytovatel vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

Při odmítnutí zájemce vždy doporučíme jiného poskytovatele sociální služby/organizaci/instituci, které požadovanou službu poskytují.

Služba svou činnost poskytuje v souladu s Kartou potřeb JMK a pokrývá tak všechny relevantní oblasti potřeb. Více informací najdete zde.