Informace o službě
Poslání
Posláním Terénní služby sv. Františka je nabízet svým klientům podporu či pomoc v jejich obtížné životní situaci spojené se ztrátou bydlení, společně hledat řešení a tím usilovat o snižování dopadů a rizik s tímto nepříznivým stavem spojených.
Komu je služba určena
Služba je určena lidem ve věku od 18 let, kteří se zdržují v Brně, jsou bez domova nebo mají bydlení nejisté či nevyhovující a sami nejsou schopni tuto situaci účinně řešit.
Cíle služby
Cílem Terénní služby sv. Františka je klient, který:
- má informace o tom, jak řešit svoji nepříznivou situaci
- má navázané dobré rodinné a jiné mezilidské vztahy
- má vyřízené osobní doklady
- má zajištěný přístup ke zdravotní péči
- má zajištěný stabilní finanční příjem
- má zajištěno bydlení
Způsoby pomoci, které služba nabízí
- sociální poradenství
- vyřizování dokladů
- vyplňování a podávání žádostí
- doprovody a jednání s úřady a lékařskými institucemi
- zprostředkování ubytování, zaměstnání
- zprostředkování kontaktu s rodinou
- zkontaktování s dalšími službami
Služba svou činnost poskytuje v souladu s Regionální kartou JMK a pokrývá tak všechny relevantní oblasti potřeb.
Více informací zde
Místní a časová dostupnost služby
Okamžitá kapacita služby jsou 3 osoby.
Služba je poskytována v pracovní dny, v čase 8–16 hodin. V naléhavé situaci či dle vhodnosti je možné domluvit se i na čas mimo toto rozmezí. Pracovníci se pohybují v ulicích města Brna, zejména ve vyloučených lokalitách. Kontaktní místnost a zároveň zázemí pracovníků služby je na Bratislavské 58 v Brně.
Zásady poskytované služby
- Službu poskytujeme bezplatně.
- Respektujeme jedinečnost každého člověka a jeho důstojnost: Služba je poskytována všem lidem bez rozdílu etnické příslušnosti, pohlaví, sexuální orientace, politické příslušnosti, názorové orientace, sociálního statusu apod. Pomoc je poskytována bez předpojatosti a zaujatosti.
- Klademe důraz na aktivní přístup klienta a jeho samostatnost při řešení své nepříznivé situace: Klient je veden k tomu, aby svou nepříznivou sociální situaci řešil aktivně. Podpora je poskytována takovým způsobem, aby klient během jednotlivých kroků spolupráce jednal co možná nejvíce samostatně.
- Důsledně dodržujeme lidská práva a základní svobody: Pracovníci při svém jednání dodržují vnitřní pravidla služby, spolu s etickými kodexy a Listinou základních práv a svobod.
- Zaručujeme kvalitu a profesionalitu služby.