Diecézní charita Brno úspěšně získala Quality Label Evropského sboru solidarity pro dobrovolnictví. Činnost naší organizace tak každoročně podporují tři dobrovolníci z Německa. Jsou zde na ročním individuálním pobytu podpořeném tímto programem. Děkujeme za spolupráci spolku Servitus, z.s. Více informací
Effeta denní stacionář
V denním stacionáři Effeta poskytujeme prostor lidem s mentálním postižením a autismem k tomu, aby podle svých individuálních potřeb rozvíjeli své dovednosti a znalosti. Podporujeme jejich samostatnost, aktivní trávení času a zapojení do kolektivu tak, aby se začleňovali do běžné společnosti. Služby Effety jsou zaměřeny na podporu samostatnosti klientů, nabídku aktivního a zajímavého naplnění času, a na zapojení do běžného života ve společnosti.
Společně s klienty vytváříme přijímající rodinné prostředí a pomáháme jim prožívat pestrý život.
Informace o službě
Komu pomáháme
-
Náš denní stacionář je určen pro lidi s mentálním postižením a autismem, případně s dalším přidruženým tělesným postižením, se střední až vysokou mírou podpory, a to ve věku od 18 do 64 let.
-
Není určen pro lidi vyžadující 24 - hodinovou ošetřovatelskou či lékařskou péči a lidi ohrožující sebe nebo své okolí.
Cílem a zásady naší služby
Cílem Effety je klient, který:
- se cítí bezpečně a spokojeně,
- udržuje a rozvíjí úroveň svých znalostí, dovedností a návyků,
- má možnost aktivně naplnit svůj čas,
- snižuje svou závislost na okolí, učí se být samostatný, samostatně se rozhodovat a uplatňovat svá práva,
- rozvíjí své komunikační dovednosti, sociální vztahy a začleňuje se do společnosti.
Zásady naší služby jsou:
- respektujeme individuální potřeby klienta,
- podporujeme důstojnost klienta,
- zachováváme diskrétnost a soukromí klienta,
- bereme vážně názor a přání klienta.
Služba svou činnost poskytuje v souladu s Kartou služeb JMK a pokrývá tak všechny relevantní oblasti potřeb.
S čím pomáháme a jaké činnosti nabízíme
Služba Effeta se zaměřuje na podporu lidem s mentálním postižením, aby mohli smysluplně trávit svůj čas a aktivně se začleňovat do společnosti.
- Poskytuje prostor pro tvůrčí a rozvojové činnosti, které zlepšují jejich schopnosti a obohacují jejich každodenní život.
- Nabízí aktivity pro rozvoj praktických sebeobslužných dovedností.
- Služba vytváří podmínky pro jejich aktivní zapojení do společenského dění, což přispívá k plnohodnotnému a samostatnějšímu životu v běžném prostředí.
Naše nabízené činnosti
- V rámci našich aktivit pracujeme s různými materiály, jako jsou dřevo, textil, hedvábí, keramika a kov, což podporuje kreativitu a manuální dovednosti našich uživatelů. Pravidelně navštěvujeme výstavy a kavárny a divadla, abychom rozvíjeli kulturní povědomí a společenský kontakt.
-
Nabízíme také různé terapie, včetně canisterapie (terapie se psy), hipoterapie (terapie s koňmi) a tanečně-pohybové terapie, které přinášejí radost a zlepšují fyzickou i psychickou pohodu.
Informace pro zájemce
Podpora pro váš rozvoj a samostatnost
Jak podat žádost o přijetí
Pokud máte zájem o poskytnutí služby Effeta, můžete nám zavolat nebo napsat na níže uvedené kontakty. Domluvíme si schůzku přímo v Effetě, kde vám zodpovíme všechny vaše otázky a sami se můžete podívat, co děláme a jak to u nás vypadá. Když se rozhodnete, že váš zájem stále trvá, vyplníte si žádost, kterou můžete dostat buď vytištěnou při návštěvě nebo si ji můžete stáhnout níže. K žádosti je také potřeba doložit lékařské potvrzení, které také najdete níže.
Když budete mít žádost vyplněnou, nejlepší je, přinést ji k nám do Effety osobně. Můžete ji však také poslat mailem nebo poštou. Pokud ji budete posílat, počítejte s tím, že vám budeme volat, abychom se domluvili na případné schůzce u nás v Effetě.
STÁHNOUT SI ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ SLUŽBY
Pokud budete potřebovat pomoc s vyplněním formuláře, můžete se obrátit na naši sociální pracovnici:
Bc. Ivana Hrubanová, Dis.
sociální pracovnice
+420 737 525 591
4onxRW.jb9nx5f56LToB4~2938Es-Z29g
Jak probíhá přijetí nového klienta
- Úvodní kontakt: Zájemce o službu nebo jeho zástupce vyplní žádost a vyplněnou žádost se všemi náležitostmi zašle poštou, nebo emailem. Úplně nejlepší je domluvit si schůzku (telefonem nebo mailem) a žádost přinést osobně. Může se také obrátit na sociální pracovnici, prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.
- Úvodní schůzka: Po předchozí domluvě probíhá osobní setkání, při kterém se zájemce seznámí s prostředím stacionáře a probíhá úvodní pohovor.
- Posouzení potřeb a možností: Na základě získaných informací se posoudí, zda služba odpovídá potřebám klienta a zda je kapacita stacionáře dostupná.
- Uzavření smlouvy: Pokud se vyhodnotí, že služba je pro žadatele vhodná, a je volná kapacita, přijetí schváleno, uzavírá se smlouva o poskytování sociální služby, která vymezuje podmínky a rozsah poskytované péče. služby (podpory).
- Začátek docházky: Po uzavření smlouvy začne klient začít docházet do stacionáře, kde mu je poskytována podpora dle individuálních potřeb a možností.
Pokud je kapacita stacionáře plně obsazena, jsou žadatelé dotázáni, zda chtěji žádost ponechat pro případ uvolnění místa. Jakmile se uvolní místo, sociální pracovnice žadatele kontaktuje a seznámí je s průběhem výběrového řízení. Nového klienta pak vybírá komise, která posuzuje zejména jeho nepříznivou sociální situaci.
Důležité dokumenty služby ke stažení
Úhradovník přehledně shrnuje ceny za péči, stravování a doplňkové služby v Denním stacionáři Effeta. Platí od 1. března 2025 a je vytvořen podle platné legislativy.
Provozní doba stacinoáře
Pro zajištění co největší flexibility a přizpůsobení potřebám našich uživatelů je denní stacionář otevřen každý pracovní den i o prázdninách (kromě dnů mezi vánočními svátky a Novým rokem). Jsme tu pro vás od pondělí do pátku v čase 6:30 – 16:30. abychom mohli nabídnout kvalitní péči,
Pondělí | 6:30 – 16:30 |
Úterý | 6:30 – 16:30 |
Středa | 6:30 – 16:30 |
Čtvrtek | 6:30 – 16:30 |
Pátek | 6:30 – 16:30 |
Rychlý kontakt
Informace o službě pro zájemce
Máte dotazy ohledně naší služby? Neváhejte kontaktovat přímo naši sociální pracovnici.
Ing. Bc. Ivana Hrubanová, Dis.
sociální pracovnice
+420 737 525 591
4onxRW.jb9nx5f56LToB4~2938Es-Z29g
Kontakt na vedení služby
V případě potřeby neváhejte kontaktovat vedoucí služby.
Ing. Lenka Pospíšilová
vedoucí služby
+420 734 435 024
7.AuRWfg%ivCZ-enW7c-SbdgT-uk87j7T-M
Jak se k nám dostanete?
Prosím, mějte na paměti, že je nutné si schůzku domluvit předem. Jinak se může stát, že se vám bez objednání nebudeme moci kvůli pracovním povinnostem věnovat. Najdete nás na ulici Strnadova 14, 628 00 Brno – Líšeň. Hlavní vchod je však z druhé strany z ulice Vlkova.
Nejlépe se k nám dostanete tramvajemi číslo 8 a 10, které staví na zastávce Novolíšeňská. Dále můžete využít autobusy číslo 78 a 201 a vystoupit na zastávce Strnadova. Pokud pojedete autobusem číslo 55, vystupte na zastávce Vlkova.

Aktuality z naší služby
Chcete vědět, co je u nás nového?
Sledujte naše články o běžných dnech i speciálních akcích, jako jsou zahradní slavnosti nebo tvořivé dílny. Přečtěte si víc o životě v našem denním stacionáři Effete.
Fandíte nám a sledujete naši práci?
Vaší podporou pomáháte měnit životy k lepšímu a přinášet pomoc tam, kde je nejvíce potřeba. Díky vám můžeme poskytovat důležité služby a být oporou těm, kteří to nejvíce potřebují. Každý příspěvek posiluje naši schopnost dělat svět lepším místem. Staňte se součástí naší mise a pomáhejte s námi! ❤️
Děkujeme donátorům a dárcům
Každý finanční dar, bez ohledu na jeho výši, představuje pro nás velkou pomoc a podporu, díky nim můžeme pokračovat v poskytování kvalitních služeb našim klientům. Díky vaší štědrosti a důvěře můžeme realizovat nové projekty, a především vytvářet příjemné a podpůrné prostředí pro všechny, kteří naši pomoc potřebují. Vaše podpora není pouze finanční pomocí – je také důkazem lidské solidarity a zájmu o druhé, čehož si velmi ceníme.
- Městská část Brno – Líšeň poskytla dotaci na rok 2025 ve výši 100 000,-Kč. Dotace bude využita na materiál na sociální programy a na pohonné hmoty naší svozové služby.
- Teplárny Brno, a.s. – dar ve výši 50.000,-Kč na podporu Denního stacionáře Effeta.